Η πραγμάτωση της αγαπητικής ενότητας στον γάμο

η πραγμάτωση της αγαπητικής κοινωνίας στον γάμο[…] Και βλέπετε (η γυναίκα) είναι η δόξα του ανδρός, όπως σας είπα. Μέσα σε αυτή την ελεύθερη αγαπητική κοινωνία αναδεικνύεται το θεμελιώδες γνώρισμα του ανθρώπου, ότι ο καθένας βρίσκει τον άλλον, η γυναίκα βρίσκει τον άνδρα της και είναι δύο πρόσωπα χωριστά και ανεπανάληπτα. Αγαπάει όχι κάτι που είναι ίδιο με αυτήν, αλλά τον άνδρα της. Βρίσκει τον εαυτό της μέσα από τον άνδρα της. Η ενότητα άνδρα και γυναίκας δημιουργεί αυτή την ενότητα την απόλυτη.

Την πραγμάτωση αυτής της αγαπητικής ενότητας επιτυγχάνει ο άνθρωπος μόνο με την χάρη του Θεού, προσέξτε! Όλα αυτά που λέω είναι αδύνατα σε ένα κοσμικό μέγεθος. Μόνο με την Χάρη του Θεού και μόνο μέσα στην Εκκλησία! Και αυτό είναι άσκηση. Προσέξτε! Άσκηση δεν είναι να μην έχεις μέσα στον γάμο σχέση ερωτική. Άσκηση είναι να μπορείς να υπερβείς την μοναξιά σου και να αγαπήσεις τον άλλον. Αυτή είναι η μεγάλη άσκηση!

Βέβαια, η Εκκλησία προτείνει, όπως πρότεινε νηστείες, μια περίοδο εγκρατείας. Όλα αυτά για μια προσπάθεια ασκητικής περιστασιακής. Όχι ότι από μόνο του το γεγονός είναι αμαρτωλό. Το παν είναι να ξεπεράσουμε τη μοναξιά μας. Και ο Θεός προκαλεί το άνοιγμα της ζωής του άλλου.

Στο Άσμα Ασμάτων λέει μια ωραία φράση: «ἐγὼ τῷ ἀδελφιδῷ καὶ ἀδελφιδός μου ἐμοί». Δηλαδή εγώ είμαι εκείνος και εκείνος είμαι εγώ. Αυτή η ενότητα του «Ζῶ δὲ οὐκέτι ἐγώ, ζῇ δὲ ἐν ἐμοὶ Χριστός». Θα πείτε, τι σχέση έχει; Αυτό είναι! Ό,τι προτυπώνεται στη σχέση με τον Χριστό, προτυπώνεται στη σχέση με τον άνδρα.

Τι σημαίνει αυτό που λέει ο Απόστολος Παύλος, η γυναίκα να κάνει ό,τι μπορεί για να αρέσει στον άντρα της; Αυτό δεν είναι μια πρόκληση! Ο άλλος είναι εις τύπον Χριστού και ζεις για τον άλλον. Πρώτα ζούμε για τον Χριστό και μετά ζούμε για τον άλλον. Όταν αυτό δεν λειτουργείται όπως το λέω τώρα, αρχίζει ο εγκλεισμός και η λειτουργία του Εγώ και σπάζει η αρμονική ενότητα. Γι’ αυτό, ενώ ο Θεός εκλαμβάνει πάντοτε ως Εμείς τον άνδρα και την γυναίκα, ως ένα πράγμα, ο διάβολος όταν μπαίνει και βάζει τον πειρασμό μιλάει χωριστά με την γυναίκα. Σπάζει το Εμείς και το κάνει Εγώ. […]

Το παραπάνω κείμενο είναι απόσπασμα από ομιλία του π. Κωνσταντίνου Στρατηγόπουλου με θέμα: “Η σημερινή αλλοτρίωση των σεξουαλικών σχέσεων, προ και μετά γάμου”, η οποία δόθηκε στις 22-07-2004 στα πλαίσια των καλοκαιρινών αναζητήσεων.

Για να κατεβάσετε και να ακούσετε ολόκληρη την ομιλία κάντε κλικ εδώ.